Rozhovor s kardinálom Mullerom: “Nie heréze LGBT a jej propagande”

V epizóde relácie The John-Henry Westen Show (zo dňa 22. júna 2022) sa jej moderátor stretol s kardinálom Gerhardom Müllerom. Kardinál sa podelil so svojimi názormi na fámy o rezignácii pápeža Františka, význam toho, že biskup Robert McElroy bol menovaný za kardinála, a na to, že Vatikán zasial zmätok pri rozdielnom prístupe k obhajcovi ľudských práv kardinálovi Josephovi Zenovi a k pro-LGBT propagandistovi otcovi Jamesovi Martinovi. Prinášame vám preložený prepis rozhovoru.

John-Henry Westen: Ďakujem, Eminencia, že ste sa k nám pripojili v The John-Henry Westen Show. Ak by som mohol začať, práve teraz zažívame veľké zdesenie. V Ríme sa nachádza práve teraz kardinálov. Megyn Kelly práve v televízii hovorila, že sa niečo deje. Koluje veľa fám o tom, že "pápež František možno odíde do dôchodku", "pápež František možno zomrie". Môžete nám povedať niečo o tom, čo sa práve teraz deje v Ríme?

Kardinál Gerhard Müller: Neviem presne, čo sa deje, nikto nevie, čo sa vlastne deje. Všetko je v Božích rukách. Príde deň, keď každý musí zomrieť, a pápež je človek, človek ako my. Je pútnikom na tejto zemi a musíme sa zaňho modliť, pretože je nástupcom svätého Petra, prvého pápeža a pastiera všeobecnej Cirkvi, a tiež človekom so všetkými jeho svetlými a tienistými stránkami. Musíme prosiť Boha o odpustenie a očakávať jeho milosť.

Osobne neviem, či odíde do dôchodku. Pápež Benedikt naozaj do dôchodku odišiel; pre Cirkev to bola šoková vlna, pretože pápež je biskup, rímsky biskup. Zároveň je princípom trvalej základnej jednoty celej Cirkvi, v spoločenstve všetkých biskupov, miestnych sudcov. To má určité dôsledky, implikácie pre Cirkev. A pápež Benedikt je stále nažive a bude to veľký problém mať dvoch emeritných pápežov. To nie je pre Cirkev dobré.

Každý má svoj vlastný zmysel. No ja, ako teológ, som zásadne proti odstupovaniu pápežov. V extrémnych prípadoch sa to dá pochopiť, no v bežnej situácii musíme vždy akceptovať, že pápež je človek, ktorý starne. Každý človek samozrejme starne, no my musíme vydávať svedectvo aj v našom utrpení, v našom starnutí. Ak to robíme, Boh je s nami. Takže svedectvo, ktoré vydávame, je o Ježišovi Kristovi, ukrižovanom a zmŕtvychvstalom Pánovi, a o nádeji, ktorú máme všetci po skončení tohto pozemského života.

JHW: Jednou z vecí, ktoré podnecujú tieto špekulácie, je tá, že konzistórium sa koná v auguste, hoci zvyčajne to tak nie je. V Ríme je mimoriadne horúco. Za normálnych okolností by pápež odišiel do Castel Gandolfa. To sa však nedeje. V Ríme sa teraz koná konzistórium v auguste, čo je najhoršie obdobie. Videli ste to už niekedy predtým? Čo si myslíte o tom, prečo sa to deje práve teraz?

CGM: Tá vec bola veľmi zvláštna, pretože je to najhorúcejšie obdobie v Ríme. Mohlo byť 40 stupňov alebo viac. A ak ste všetci spolu v tejto kolektívnej malej skupine 200 ľudí, nebude to peklo, ale očistec pre všetkých. Žeby nás Svätý Otec chcel pripraviť na očistec? Pretože viete, čo trvá krátky čas? Mohol by to byť práve očistec. A mohlo by to byť tak, že pozerá, či sme pripravení byť blízko pri ňom nie len v časoch dobrých, lež aj vtedy, keď bude horúco v prenesenom zmysle slova. Urobíme všetko, čo bude v našich silách. Urobím všetko, čo bude v mojich silách, aby som pomohol jemu a Svätej Matke, Katolíckej cirkvi. No je to trochu zvláštne. Je pravda, že je august. Toto je moment, v ktorom treba čakať na ohlásenie Konzistória a teraz ešte čakať s jeho zvolaním? Tri mesiace sú veľmi zvláštne.

JHW: Jeden z biskupov, ktorý bol povýšený do hodnosti kardinála, je v Spojených štátoch mimoriadne kontroverzný, pretože zaujal postoje k životu, k rodine a najmä k homosexualite, ktoré sú v rozpore s učením Cirkvi o homosexualite. Najznámejším z nich je biskup Robert McElroy. Argumentoval všeličím, veľmi konkrétne v otázke života. Bol rozhodne proti odopieraniu svätého prijímania politikom, ktorí sú za potraty. V skutočnosti sa na biskupskej konferencii vyslovil proti akémukoľvek uprednostňovaniu potratov ako otázky voľby vo voľbách. Hovoril o tom, že chudoba by mala byť na rovnakej úrovni. A tak sa stal veľmi kontroverznou postavou Cirkvi v Spojených štátoch. A napriek tomu bol povýšený do kolégia kardinálov, aj napriek tomu, že je sufragánnym biskupom a že súčasný biskup Los Angeles, ktorý je tamojším metropolitom, je sám ešte arcibiskupom, ktorý nie je menovaný do kolégia kardinálov. Arcibiskup Gomez zostáva arcibiskupom Gomezom, a nie kardinálom Gomezom. Máte k tomu nejaký komentár?

CGM: Toto menovanie sa nedá pochopiť, pretože nielen voľba týchto biskupov je veľmi cez čiaru. Diecéza Los Angeles má veľmi, veľmi dobrého biskupa. Toto je ukazovákom určitého chápania, myslím si, že nesprávneho chápania Katolíckej cirkvi v Amerike. Sú kategórie, v ktorých sa Cirkev v niektorých krajinách interpretuje, podľa môjho názoru, úplne nesprávne. Cirkev nie je rozdelená na frakcie, ktoré sú "liberálnym krídlom" a "konzervatívnym krídlom". Rozdiel je v tom, aby všetci katolíci, najmä biskupi, boli verní Božiemu slovu a učeniu svätej Cirkvi. Nie sme biskupmi vo vlastnom mene, so svojím politickým chápaním a preferenciami. Nemôžem povedať, že som na strane Bidena alebo Trumpa, a preto budem meniť katolícku vieru podľa svojich politických možností. Opak je pravdou. Ako kresťania musíme dať politikom určitú orientáciu, najmä ak sa nazývajú katolíkmi. Musia konať v mene katolíkov, nie ako nátlaková skupina katolíckeho systému. Nepotrebujeme nátlakové skupiny ani pomoc politikov. Prvé právo každého človeka je právo na život. Ak biskup hovorí, že je to na rovnakej úrovni ako náš boj proti chudobe, je to absolútne nesprávny prístup k tejto otázke. Je to politický prístup, no nie prístup teologický a morálny. Cirkev je obhajcom všetkých, aj nekresťanov, pretože veríme, že každý je Božím stvorením. A preto právo na život je absolútne základné, fundamentálne právo.

Vidíme, že prebieha vojna, vojna proti životu od počatia, ktorý pochádza od Boha. Teraz zabíjame prichádzajúce pokolenie. Zabíjame deti v matkinom lone a prostredníctvom eutanázie aj našich starých rodičov a ničíme základ všetkých generácií, ktorým je manželstvo muža a ženy, jedného muža a jeho vlastnej ženy. Sexualita je určená len pre muža a ženu v manželstve. Kto si prečítal prvú stranu Biblie a potom autentický výklad Božieho slova, ktorý podal Syn Ježiš Kristus v Matúšovom evanjeliu v 19 kapitole o tom, čo je manželstvo? On podáva definíciu manželstva: že muž zanechá otca a matku a spojí sa so svojou ženou a stanú sa jedným telom, jednou jednotou myslenia, tela, sexuality. A to je zdroj rodiny, detí. A my sme veľká línia pokolení od počiatku stvorenia až do konca sveta. Boh nám ľuďom dal túto veľkú zodpovednosť vstúpiť do manželstva, otca a matku, sprostredkovateľov prirodzenosti života. Kresťanská matka a otec sú prvými predstaviteľmi Ježiša Krista, ktorí povolávajú k nášmu spoločnému kňazstvu svoje vlastné deti.

A je úplne jasné, že pre každého kňaza, kardinála a pápeža, každého biskupa platí, že musí byť absolútne verný zjavenej viere a prirodzenému zákonu, ktorý nám bol daný bez toho, aby robil svoju osobnú politiku. Dobrý biskup je pastier a nie politik druhej triedy.

JHW: To nás vlastne privádza k mojej poslednej otázke. Ďakujem vám za váš čas. Viac ako čokoľvek iné nás trápi to, čo sa deje v Cirkvi.  V otcovi Jamesovi Martinovi, jezuitovi, máme kňaza, ktorý je svetoznámy propagáciou homosexuality, zmenou Cirkvi, aby akceptovala homosexualitu. Niektorí verní biskupi v Spojených štátoch sa naňho pozerali s dešpektom a hovorili mu: "To nemôžeš robiť, nemôžeš sa pokúšať meniť učenie Cirkvi." Napriek tomu ho pápež František najprv pozval, aby vystúpil na Svetovom stretnutí rodín, potom ho pozval, aby sa stal členom Pápežskej rady pre spoločenské komunikačné prostriedky, potom sa s ním osobne stretol na audiencii, ktorú otec Martin využil na propagáciu svojej homosexuálnej agendy,keď to tak poviem. Pápež František odpovedal aj na rôzne pochybnosti či otázky, ktoré otec Martin položil v mene skupiny LGBT, ktorú sám založil, a pápež na tieto otázky odpovedal.

V tom istom čase sa pápež František sa zároveň nestretol s kardinálom Josephom Zenom, keď ho prišiel navštíviť v mene čínskych katolíkov trpiacich pod útlakom komunizmu, a tiež neodpovedal kardinálovi Raymondovi Burkovi a ďalším kardinálom na ich dubiá. Katolíci na celom svete sú veľmi zmätení a my sa pýtame, čo máme robiť. Mohli by ste nám pomôcť porozumieť a naznačiť cestu vpred?

CGM: Ako katolícky teológ, biskup a kardinál som absolútne na strane pápeža, inštitúcie pápežstva. To však neznamená, že musím ospravedlňovať všetko, čo sa deje, pretože v minulosti niektorí veľkí teológovia, napríklad svätý Augustín, kritizovali niektoré činy a slová vtedajších pápežov. Nie je to adorácia pápeža, ktorá robí pápežstvo v Cirkvi veľkým.

No toto je úplne jasné - a nikto nemôže zmeniť učenie našej katolíckej viery -, že homosexuálne správanie je ťažký hriech. Všetky formy sexuality mimo legitímneho manželstva sú ťažkým hriechom, smrteľným hriechom. Otec Martin to nemôže zmeniť všetkými svojimi politickými aktivitami, sieťami a všetkou propagandou, ktorú robí. To, čo robí, to je heréza, absolútna heréza. Nikto to nemôže ospravedlniť. Ani on sa nemôže ospravedlniť len tým, že vykonáva pastoračnú činnosť pre osoby, ktoré priťahuje rovnaká sexuálna orientácia. Nikto nie je týmto ľuďom bližší ako Ježiš Kristus, ktorý dal svoj život za všetkých. To však nebolo ospravedlnenie hriechu, lež je to vlastne príležitosť hriešnikov, aby sa obrátili. A nikto nemôže povedať: "Mám sklon k polyamorii," alebo povedať: "Nemilujem len jednu ženu, ale milujem ich päť." To je pre nás veľmi dôležité. To nie je ospravedlnenie. Je to charakter pravého zmyslu manželstva s láskou medzi mužom a ženou, a preto neexistuje žiadny zdroj, že si môžu robiť, čo chcú. Ale čo je zlé, je zlé, a čo je správne, je správne. Nemôžu nás jednoducho umlčať.

Nie som zajedno s tým, čo on robí. Je to absolútne nesprávne, zavádza ľudí. Svojimi vlastnými nápadmi ohrozuje spásu ľudí. Nemôžeme zavádzať nesprávne myšlienky a zvádzať ľudí podľa propagandy tejto ideológie LGBT. Sme Katolícka cirkev a Ježiš Kristus, hlava Cirkvi, je dobrým pastierom všetkých. Myslím si, že táto ideológia len zneužíva týchto ľudí s ich osobnými príbehmi, ktoré majú. Je lepšie ukázať hriešnikovi dobrú cestu obrátenia.

Chápem, prečo si kardinál Zen zaslúži audienciu, je totiž veľkým svedkom katolíckej viery a to najmä v Hongkongu, kde bojuje za základné ľudské práva. Nemôžeme ho obetovať len pre nejaké dohody s týmto diktátorským režimom v Číne. Čína je krajinou čínskeho ľudu a každý z nich je stvorený na Boží obraz. Nikdy nebudeme akceptovať tvrdenie, že oni majú inú tradíciu a nerozumejú nášmu západnému chápaniu ľudských práv, lebo ľudské práva sú univerzálne a každý je pred Bohom osobou. Prijímame všetkých Číňanov ako našich bratov a sestry toho istého Boha a Stvoriteľa. A dúfame, že sa stanú našimi bratmi a sestrami v nadprirodzenom zmysle, v Ježišovi Kristovi, že všetkým bude možné hlásať evanjelium. Toto je môj výklad s porozumením a hovorím to veľmi otvorene, bez diplomatických rečičiek.

Čo je zlé, je zlé a čo je správne, je správne. Som verný svojim očiam, najmä som verný svojim ušiam, keď počúvame Božie slovo, a Božie slovo je toto slovo. Oddeľovať dobré od zlého znamená ísť cestou Ježiša Krista. Podľa Božieho slova a učenia Cirkvi nemá nikto autoritu na to, aby menil alebo falšoval zjavenú katolícku vieru. Všetci títo ľudia stále hovoria o Druhom vatikánskom koncile, takže sa treba pozrieť, čo hovorí Gaudium et spes o manželstve. Môžu si prečítať, aká je skutočná náuka Katolíckej cirkvi o manželstve.

 Vaše milodary umožnia vznik povzbudivých myšlienok a ich publikovanie. Akákoľvek čiastka je veľkou pomocou!

Previous
Previous

Júl- mesiac Predrahej Kristovej krvi

Next
Next

Koniec skúškového obdobia: “Zlo”