Kardinál Burke pozýva k zasväteniu Ruska Nepoškvrnenému srdcu Panny Márie

Epidémia koronavírusu COVID-19 nastolila aj pre nás ako občanov národa veľmi vážnu otázku. Úloha Čínskej ľudovej republiky v celej medzinárodnej zdravotnej kríze vyvoláva mnoho vážnych otázok. Hoci ako kresťania máme čínsky ľud radi a chceme preň to, čo je pre jeho dobro, nemôžeme si neuvedomiť, že ich vláda je stelesnením ateistického materializmu alebo komunizmu. Inými slovami, je to vláda, ktorá nemá úctu k Bohu a jeho zákonu. Čínsky prezident Si Ťin-pching dal jasne najavo, že jediným prijateľným náboženstvom v Číne je Čína. Jeho vláda je založená na modloslužbe národa a mnohé jej zákony a praktiky sú v otvorenom rozpore s najzákladnejšími nariadeniami Božieho zákona vpísaného do srdca každého muža a ženy a vyjadreného v Dekalógu. Je to zlá forma vlády, ktorá napríklad praktizuje nútené potraty a otvorene porušuje náboženskú slobodu ľudí. Je správne sa pýtať, akými etickými zásadami sa riadila účasť čínskej vlády na medzinárodnej zdravotnej kríze spôsobenej koronavírusom COVID-19.

Zároveň je správne sa pýtať, aká bola a aká je angažovanosť národných a medzinárodných organizácií verejného zdravotníctva spolu s čínskou vládou vo veci vírusu, ktorý ohrozil mnohé životy a samotnú stabilitu suverénnych štátov. Je tu aj vážna otázka jednotlivcov, ktorí disponujú mnohými miliardami dolárov, pravidelne a mocne podporujú program zameraný proti životu a rodine, verejne sa angažujú v tejto kríze a majú silný vplyv na verejnú mienku v súvislosti s ňou. Ako občania národa sme povinní klásť si tieto otázky a usilovať sa o ich neochvejné a úprimné zodpovedanie.

Keď som chodil na základnú a strednú školu, štúdium tzv. občianskej náuky sa bralo s veľkou vážnosťou. Bolo to štúdium o tom, ako vláda vlastného národa pracuje na ochrane spoločného dobra vrátane spravodlivých vzťahov s inými národmi. Cieľom tohto štúdia bolo, aby študenti, budúci národ, boli zodpovední za vládu svojho národa. Bolo mi povedané, že už dlhší čas sa občianska náuka na mnohých školách nevyučuje. Ak to tak bude, ako budú študenti pripravení byť zodpovednými občanmi? Uplatňovanie takejto zodpovednosti je pre stabilnú demokratickú vládu nenahraditeľné. Je tiež súčasťou prirodzeného zákona, konkrétne štvrtého prikázania Dekalógu, ktoré nás učí úcte k rodičom a k inštitúciám, ktoré chránia a podporujú rodinný život, v konečnom dôsledku k národu. Súčasná kríza by nás mala viesť k tomu, aby sme sa znovu pozreli na vzdelávanie, ktoré je základným prejavom našej kultúry, a aby sme zabezpečili to, čo chýba v príprave študentov na uplatňovanie základnej cnosti vlastenectva. 

Súčasná kríza tiež jasne ukázala, ako sú mnohé krajiny závislé od Čínskej ľudovej republiky. Spoločnosti, ktoré po desaťročia vyrábali potrebné tovary pre národ v rámci národa, teraz v záujme hospodárskeho zisku vyrábajú tieto tovary v Číne. Koľko tovarov, ktoré denne používame, nesie označenie: "Made in China"? Súčasná kríza nás musí viesť k tomu, aby sme si položili otázku, prečo v našich národoch sami nevyrábame to, čo je potrebné pre zdravý a silný život ľudí v národe. Ide o zložité otázky, ktoré sú o to naliehavejšie, že mnohé národy sú v skutočnosti závislé od Čínskej ľudovej republiky, vlády, ktorá sa plne a radikálne hlási k ateistickému materializmu.

Moja trochu dlhá úvaha by nemala viesť k znechuteniu, ale skôr k odvážnemu presadzovaniu našej katolíckej identity v Kristovi, ktorý pre nás žije vo svojej svätej Cirkvi, identity, ktorá je podľa svojej definície určená pre spoločné dobro, dobro všetkých národov. Kristus prišiel spasiť svet a povoláva nás k životu v Duchu Svätom, aby sme boli jeho spolupracovníkmi v jeho vykupiteľskom poslaní, ktoré pokračuje, kým sa na konci čias nevráti, aby ustanovil "nové nebo a novú zem, v ktorých prebýva spravodlivosť",aby slávnostne otvoril Baránkovu svadobnú hostinu, (4) jeho svadobnú hostinu, na ktorej sme povolaní byť účastní prostredníctvom milosti krstu a birmovania.

Náš Pán poslal svoju Panenskú Matku do Cova da Iria pri Fatime v Portugalsku v roku 1917 práve s poslaním pozvať nás späť k životu v Ňom, k silnej katolíckej identite, tvárou v tvár vzostupu a šíreniu ateistického materializmu či komunizmu. Keď sa s vami dnes rozprávam o kritickej situácii, v ktorej sa nachádzame, nemohol by som vám dať lepšiu radu, než akú nám dala Panenská Matka Božia prostredníctvom troch pastierikov v Cova da Iria: Františka a Jacinty Marto a Božej služobnice sestry Márie Lucie od Ježiša a Nepoškvrneného srdca.

Zjavenie Panny Márie vo Fatime prišlo v čase, keď sa svet nachádzal v desivej kríze, v kríze, ktorá ohrozovala jeho samotnú budúcnosť, v kríze, ktorá mnohými desivými spôsobmi ohrozuje budúcnosť človeka a sveta aj v súčasnosti. Je to kríza, ktorá zamorila aj život Cirkvi, pričom sa, samozrejme, nedotýka objektívnej reality Kristovho života v Cirkvi pre našu spásu, ale skôr zatemňuje a manipuluje Cirkev zvnútra na účely, ktoré sú jej prirodzenosti cudzie, a teda sú pre duše jedovaté. 

Bezprostredným prejavom krízy bol vzostup ateistického materializmu alebo komunizmu v Rusku a jeho rozšírenie do celého sveta. Ateistický materializmus alebo komunizmus je zlý vo svojej podstate, pretože je to opustenie viery v Boha a v jeho plán našej večnej spásy, ako ho od stvorenia zapísal do prírody, a predovšetkým ho vpísal do ľudského srdca. Je to opustenie tajomstva viery, ľahostajnosť, ignorovanie alebo dokonca nepriateľstvo voči najvyššej skutočnosti vykupiteľského vtelenia Boha Syna, ktorým získal pre človeka večnú spásu, zoslanie Ducha Svätého, božskej milosti, aby človek mohol žiť v spoločenstve s Bohom v súlade s jeho plánom pre stvorenie. Kristus získal pre človeka dar vlastného života, aby človek mohol dosiahnuť večný život, a zároveň pripravil svet na jeho premenu v súlade s Božím plánom, na otvorenie "nového neba a novej zeme, v ktorých prebýva spravodlivosť". Kristus je večný Boží Baránok, na ktorého svadobnej hostine sme všetci povolaní mať svoje miesto. 

Boh pripravil poslov Fatimskej Panny Márie tromi videniami anjela z Portugalska, ktoré sa uskutočnili na jar, v lete a na jeseň roku 1916. Počas prvého videnia, keď povedal pastierikom, aby sa nebáli, a ubezpečil ich, že je "Anjel pokoja", ich naučil, aby sa trikrát pomodlili tieto slová: "Anjel pokoja:

Môj Bože, verím, zbožňujem, dúfam [v] Teba a milujem Ťa. Prosím ťa o odpustenie pre tých, ktorí neveria, neuctievajú ťa, nedúfajú [v] teba a nemilujú ťa. 

Boží posol pastierskym deťom už vtedy naznačoval cestu, ktorou Božia Matka povedie svet k riešeniu vážnej krízy ateistického materializmu či komunizmu a jemu vlastnej apostázy: cestu viery a modlitby, pokánia a pokánia.

Apostáza sa neobmedzuje len na popieranie viery, ale zahŕňa všetky aspekty viery. Slovami Dictionnaire de Théologie Catholique, „apostázia je hriechom proti viere, pretože odmieta zjavené učenie; proti náboženstvu, pretože popiera pravé uctievanie Boha; proti spravodlivosti, pretože pošliapava sľuby kresťana". (8) S odvolaním sa na moderného autora, ktorý nazýva odpadnutie od viery "duchovnou samovraždou", Dictionnaire de Théologie Catholique vyhlasuje: "Odstúpenie od viery je duchovná samovražda:

Táto "duchovná samovražda" je po nenávisti voči Bohu najťažším z hriechov, pretože úplnejšie a definitívnejšie ako chyby, ktoré sa jednoducho protiví morálnym cnostiam, oddeľuje od Boha sily ľudskej duše, inteligenciu a vôľu. 

Je jasné, že odpadlíctvo, či už výslovné alebo skryté, odvádza srdcia od Nepoškvrneného Srdca Panny Márie, a teda od Najsvätejšieho Srdca Ježišovho, jediného prameňa našej spásy. V tomto ohľade, ako to jasne uvádza fatimské posolstvo, pastieri Cirkvi, ktorí určitým spôsobom spolupracujú s apostáziou, a to aj svojím mlčaním, nesú veľmi ťažké bremeno zodpovednosti.

Najrešpektovanejšie štúdie o zjaveniach Panny Márie vo Fatime zastávajú názor, že tretia časť posolstva alebo fatimského tajomstva sa týka diabolských síl, ktoré sa v našej dobe rozpútali vo svete a vstupujú do samotného života Cirkvi, a ktoré odvádzajú duše od pravdy viery, a teda od Božskej lásky prúdiacej zo slávneho prebodnutého Srdca Ježišovho. Fatimská Panna Mária jasne hovorí, že iba viera, ktorá človeka uvádza do vzťahu jednoty srdca s Najsvätejším Srdcom Ježišovým, môže prostredníctvom sprostredkovania jej Nepoškvrneného Srdca zachrániť človeka pred materiálnymi a duchovnými trestami, ktoré vzbura proti Bohu nevyhnutne prináša jej páchateľom a celej spoločnosti i Cirkvi. Preto naliehavo vyzýva na každodenné obrátenie života pre spásu duší a spásu sveta.

Panna Mária počas svojho zjavenia 13. júla 1917 s odkazom na tresty, ktoré sú nevyhnutne spojené s ťažkými hriechmi doby, ohlásila pokoj, ktorý chce Boh dať dušiam a svetu. Učí nás, že Boží pokoj príde na svet dvoma spôsobmi: zasvätením Ruska Nepoškvrnenému Srdcu Panny Márie a praktizovaním Spoločnosti pokánia v prvú sobotu v mesiaci. Panna Mária povedala tieto slová pastierikom:

Aby sme tomu zabránili [potrestaniu sveta "za jeho zločiny prostredníctvom vojny, hladu a prenasledovania Cirkvi a Svätého Otca"], prídem požiadať o zasvätenie Ruska môjmu Nepoškvrnenému Srdcu a o prijímanie pokánia v prvú sobotu mesiaca. Ak budú moje žiadosti vypočuté, Rusko sa obráti a nastane mier; ak nie, bude šíriť svoje omyly po celom svete a spôsobovať vojny a prenasledovanie Cirkvi. Dobrí budú umučení, Svätý Otec bude musieť veľa trpieť, rôzne národy budú vyhladené.

Nakoniec moje Nepoškvrnené srdce zvíťazí. Svätý Otec mi zasvätí Rusko, ktoré sa obráti a svetu bude dopriate obdobie mieru. V Portugalsku bude vždy zachovaná dogma viery atď. 

Panna Mária naznačuje duchovný liek na žalostnú situáciu, v ktorej sa svet a Cirkev nachádzajú. Predpovedala aj hrozné fyzické tresty, ktoré budú dôsledkom toho, že sa nepodarí zasvätiť pôvodcu šírenia ateistického komunizmu Najsvätejšiemu Srdcu Ježišovmu skrze jej Nepoškvrnené Srdce a že sa nepodnikne pravidelná prax zadosťučinenia za toľké previnenia spáchané proti nesmiernej a neprestajnej Božej láske, ktorá sa tak dokonale prejavuje v slávnom prebodnutom Srdci Ježišovom.

Zasvätenie Ruska Nepoškvrnenému Srdcu Panny Márie je dnes potrebnejšie ako kedykoľvek predtým. Keď sme svedkami toho, ako zlo ateistického materializmu, ktoré má svoje korene v Rusku, radikálnym spôsobom usmerňuje vládu Čínskej ľudovej republiky, uvedomujeme si, že veľké zlo komunizmu treba vyliečiť pri jeho koreňoch prostredníctvom zasvätenia Ruska, ako to nariadila Panna Mária. Uvedomujúc si nevyhnutnosť úplného obrátenia od ateistického materializmu a komunizmu ku Kristovi, výzva Panny Márie z Fatimy zasvätiť Rusko jej Nepoškvrnenému Srdcu v súlade s jej výslovným pokynom zostáva naliehavá.

Spoločenstvo pokánia počas prvých sobôt predstavuje jadro uceleného života prežívaného v Kristovi, spojenie sŕdc, jedno s Nepoškvrneným Srdcom Panny Márie, s Najsvätejším Srdcom Ježišovým. Máme uistenie Panny Márie, že jej Nepoškvrnené Srdce zvíťazí, že zvíťazí pravda a láska jej Božského Syna. Sme povolaní byť sprostredkovateľmi jej triumfu svojou poslušnosťou jej materinským radám. Nezabúdajme na opis tretej časti Tajomstva, v ktorom sestra Lucia cituje "anjela s plamenným mečom", ktorého videla po ľavom boku Panny Márie:

Anjel ukázal pravou rukou na zem a silným hlasom zvolal: "Pokánie, pokánie, pokánie!" 

Sestra Lucia potom opisuje mučeníctvo tých, ktorí zostávajú verní nášmu Pánovi, tých, ktorí majú jedno srdce v Nepoškvrnenom Srdci Panny Márie, s jeho Najsvätejším Srdcom. Neopomeňme prijať akékoľvek utrpenie, ktoré vyplýva z nášho verného svedectva o tom, ktorý je skutočným pokladom našich sŕdc, o tom, ktorý je Kráľom neba a zeme.

 

Realita odpadnutia od viery, ktorá sa v našej dobe prejavuje šírením ateistického materializmu, nás právom a hlboko desí. Naša láska ku Kristovi a k jeho mystickému telu, Cirkvi, nám jasne ukazuje závažnosť zla, ktoré sa nás snaží pripraviť o večnú spásu v Kristovi. Nepodliehajme skľúčenosti, ale pamätajme, že Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, prijaté do slávy, nikdy neprestane biť láskou k nám, deťom, ktoré jej daroval jej Božský Syn, keď zomieral na kríži. (14) S materinskou starostlivosťou priťahuje naše srdcia k svojmu slávnemu Nepoškvrnenému Srdcu, aby naše srdcia priviedla k Božskému Srdcu, k Najsvätejšiemu Srdcu Božieho Syna, ktorý je Synom Márie, ktoré nikdy neprestalo biť láskou k nám a k nášmu svetu. Ona nás poučuje, ako poučila správcov vína na svadobnej hostine v Káne Galilejskej v ich úzkosti: "Urobte všetko, čo vám povie." (15) S pomocou Panenskej Matky Božej buďme pripravení prijať akúkoľvek obetu, ktorá sa od nás žiada, aby sme boli vernými Kristovými bratmi a sestrami, vernými vojakmi Krista, jednorodeného Božieho Syna, vytrvalými spolupracovníkmi jeho milosti.

Denne sa modlime za obrátenie Ruska a nastúpme cestu modlitby, pokánia a pokánia, ktorú nás učí Panna Mária Fatimská. Urobme si vlastnou modlitbu, ktorú naučil sväté pastierske deti anjel z Portugalska počas svojho prvého videnia:

Verím v Teba, môj Bože, klaňam sa Ti, dúfam v Teba a milujem Ťa. Prosím ťa o odpustenie pre tých, ktorí neveria, neuctievajú ťa, nedúfajú v teba a nemilujú ťa. (16)

Keď sa takto modlíme, nezabúdajme na slová toho istého anjela, Božieho posla k pastierskym deťom, aby ich pripravil na zjavenia Božej Matky:

Modlime sa takto: "Modlime sa tak, aby sme sa modlili. Srdcia Ježiša a Márie sú pozorné na hlas vašich prosieb. 

Nikdy nepochybujme o tom, že Ježišove a Máriine srdcia sú vždy otvorené prijať naše modlitby a pomôcť nám vo všetkých našich potrebách.

Zo svojej strany sa riaďme radou toho istého anjela, ktorú dal pastierskym deťom počas svojho druhého zjavenia: "Prinášajte modlitby a obety Najvyššiemu." Robme to tak, ako anjel ďalej poučoval deti:

Urobte zo všetkého, čo môžete, obetu a prineste ju Bohu ako skutok zadosťučinenia za hriechy, ktorými sa urazil, a ako prosbu za obrátenie hriešnikov. Takto privoláte pokoj na svoju krajinu. Ja som jej anjel strážca, anjel Portugalska. Predovšetkým prijímajte a znášajte s pokorou utrpenie, ktoré vám Pán pošle. 

Napodobňujme sväté pastierske deti, s radosťou prijímajme utrpenie kvôli odpusteniu hriechov a náprave neporiadku, ktorý hriech vždy vnáša do nášho osobného života a do sveta. Reálne vnímajme veľké zlo, ktoré sužuje svet a Cirkev, a zároveň buďme plní nádeje vo víťazstvo Najsvätejšieho Srdca Ježišovho skrze Nepoškvrnené Srdce Panny Márie, za ktoré každý deň bojujeme neporovnateľnou duchovnou výzbrojou modlitby, pokánia a nápravy spáchaných hriechov.

Preložil o. Ľubomír Urbančok podľa https://www.lifesitenews.com/news/cardinal-burke-consecration-of-russia-to-our-lady-more-needed-now-than-ever/

Vaše milodary umožnia vznik povzbudivých myšlienok a ich publikovanie. Akákoľvek čiastka je veľkou pomocou!

Previous
Previous

Život v Púšti (Poznámky na nedeľu)

Next
Next

Otec Ľubomír Urbančok pre portál Visegrádpost: “Aj nás ohrozuje liberalizmus a sekularizmus. Pápež je služobník Zjavenia.”