Boží trest nad svetom podľa blahoslavenej Heleny Aiello (1. časť)

V roku 1977 mi Mons. Francesco Spadafora (1913-1997), významný biblista, vtedy profesor na Pápežskej lateránskej univerzite, daroval 42-stranový strojopis obsahujúci "Zjavenia Ježiša a Panny Márie generálnej matke sestre Elene Aiello, zakladateľke malých sestier Umučenia Panny Márie", ktoré táto rehoľná sestra dostala v období od 15. apríla 1938 do 22. augusta 1960. Mons. Spadafora bol vizionárke blízky viac ako dvadsaťpäť rokov, pomáhal jej na prahu smrti a venoval jej knihu s názvom Suor Elena Aiello "Svätá mníška“ (Città nuova, Rím 1964).

Sestra Elena Aiello sa narodila 10. apríla 1895 v Montalto Uffugo v provincii Cosenza. Jej život sa prelínal so životom rehoľnej kongregácie, ktorú založila v roku 1928 s cieľom zhromažďovať a kresťansky vychovávať opustené dievčatá: Malé sestry Umučenia Pána Ježiša Krista, ktoré kráčali v duchovných stopách svätého Františka z Paoly, kalábrijského svätca a divotvorcu, narodeného niekoľko kilometrov od rodného mesta sestry Eleny.

Dvadsať rokov po svojom založení, 2. januára 1948, získala kongregácia cirkevné schválenie. Pri stretnutí s pápežom Piom XII. počas jubilea v roku 1950 sa ho sestra Elena opýtala, či si myslí, že toto dielo je v súlade so srdcom Cirkvi. Pápež jej odpovedal: "Vaše dielo sa neskončí, pretože je založené na Prozreteľnosti". Sestra Elena Aiello zomrela v Ríme 19. júna 1961. Ján Pavol II. ju 22. januára 1991 vyhlásil za ctihodnú a Benedikt XVI. ju 14. septembra 2011 blahorečil. Beatifikačný dekrét pripomína, že Elena Aiello hlboko milovala Svätého Otca a Cirkev. Ako výsostne eucharistická duša hovorievala: "Eucharistia je základnou potravou môjho života, hlbokým dychom mojej duše, sviatosťou, ktorá dáva zmysel môjmu životu, všetkým činnostiam dňa. Jej charizma je zhrnutá vo vete, ktorú opakovala takmer ako litániu: "niet lásky bez utrpenia".

Od 2. marca 1923 až do svojej smrti, každý piatok Veľkého pôstu, najmä každý Veľký piatok, s. Helena prežívala utrpenie nášho Pána s utrpením, krvavým potom, videniami, zjaveniami. Opakujúcou sa témou týchto zjavení bolo ohlásenie Božieho trestu pre ľudstvo ponorené do hriechu. Dňa 16. marca 1951 jej Ježiš hovorí: "Ľudia vrhli na Boha uragán nenávisti. Moje srdce krváca, lebo ľudia ma poburujú. Všade hľadám hriešnika: sú zaslepení hriechom. Svet žije mimo kresťanstva. (...) Bič je blízko; trest je veľký; priveľa je zločinov; obrovské sú nebezpečenstvá, ktoré hrozia ľudstvu: vojna so svojimi strašnými zbraňami prinesie záhubu a smrť každému jednotlivému národu. Pomôž mi trpieť... musíš byť obeťou za rozháraný svet".

Osud Cirkvi a mesta Rím je v centre zjavenia vizionárky. Dňa 7. augusta 1954 jej Panna Mária hovorí: "Rím bude veľmi trpieť, pretože je poznačený veľmi ťažkými hriechmi. Bahno hriechu dosiahlo svoj vrchol a [Rím] sa stal dejiskom zločinov . Rím musí veľmi trpieť, pretože je to sväté mesto poškvrnené, a preto ho bude sužovať, ale nie ničiť, vojnová pohroma. Nikdy nedovolím, aby sa sídlo Kristovho námestníka ocitlo v boji: skloním spolu s vami svoje zbrane na znak ochrany; a všetci to budú musieť uznať v udalostiach, ktoré nastanú. Svoje dielo vykonám. Kým v každom meste, na každom mieste, sa len málokto zachráni, lebo bič vojny je na dosah".

Panna Mária 4. marca 1955 zjavila: "Cirkev bude veľmi trpieť: tretina ľudí bude zachránená: bič vojny je blízko: čas nie je ďaleko a svet sa stane ohnivou sopkou a potokom krvi". Dňa 8. apríla 1955: "Pozrite: anjeli, ktorí držia nádoby plné ohňa, sú ako mnoho fakieľ. Každý druhý anjel nesie tieto pochodne (boli ako toľko kmeňov stromov). Slúžia na to, aby ich vyliali na svet. Trest bude strašný. Budú sa spúšťať na svet; ako toľko ohnivých bleskov, ktoré anjeli vrhajú na zem. Oheň sa rozpadne na kúsky. Jeden úder však nespôsobí smrť všetkých. Ľudia budú potrestaní podľa toho, aké dlhy si narobili u božskej spravodlivosti".

Podobnosť s fatimským posolstvom je nápadná. Sestra Helena 7. októbra 1956 oznámila: "Rusko rozšíri svoje omyly po celom svete, prenasledovaním Cirkvi, kňazov a Krista na zemi pohne obrovskými revolúciami; tragédia bude desivá, ľudia budú vyhladení (...) Nastane vojna, akú sme ešte nevideli; všetky národy sa vydajú na bojisko! ". A 5. apríla 1957: "Rusko vrhne všetky sily zla na všetky národy; najlepšia časť Božích služobníkov prejde očistou ako najväčšia pohroma, akú kedy videli dejiny sveta.

Spása sveta spočíva v Nepoškvrnenom Srdci Panny Márie. Panna Mária 22. augusta 1957 povedala: "Aby sme zachránili duše pred peklom, musí sa šíriť moja úcta k Nepoškvrnenému Srdcu Panny Márie, prostredníčke medzi ľuďmi a Bohom, zasvätením rodín môjmu a Ježišovmu Srdcu." A 8. decembra toho istého roku: "Musí sa vytvoriť légia duší, apoštolát k Nepoškvrnenému Srdcu Panny Márie, Prostredníčky a Kráľovnej vesmíru".

Dňa 11. februára 1958 Panna Mária zopakovala: "Kresťanský svet je v nebezpečenstve, pretože ho ohrozuje materializmus: bahno hriechov, najmä vo Večnom meste, dosiahlo svoj vrchol. (...) Môj Syn, Anjelský pastier (myslí sa pápež Pius XII.) , bude musieť v týchto dňoch veľmi trpieť; a budú to muky smrti... Musíme vykonať mnoho skutkov viery, plných horlivosti, aby sme boli pripravení na útok, aby sme bránili práva Nepoškvrneného Srdca Panny Márie Prostredníčky medzi ľuďmi a Bohom, pretože moja hodina je blízko".

Proroctvá sestry Heleny Aiellovej sa šírili najmä po jej smrti, ale pre ich apokalyptickú povahu, ktorú vtedajší optimizmus zle znášal, neboli brané do úvahy.  Pápež Ján XXIII. 11. októbra 1962 v slávnom prejave Gaudet mater ecclesia, ktorým otvoril Druhý vatikánsky koncil, odsúdil "prorokov skazy". Dnes sa klíma zmenila, ale možnosť Božej odplaty sa z mysle ľudí naďalej vytráca. Jedným z najchabejších dôvodov, ktoré možno uviesť na odmietnutie varovaní blahoslavenej Aiellovej, je, že od jej smrti uplynulo šesťdesiat rokov a jej proroctvá, ktoré sa nenaplnili, už patria minulosti. Zabúda sa však, že čas u ľudí sa líši od času u Boha, ktorý všetko meria vo svetle večnosti. Keď sa trest ohlásený Pánom odďaľuje, neznamená to, že nepríde, ale že bude tým ťažší, čím väčší bude odklad. Prísnosť trestu je skutočne úmerná závažnosti hriechu, ale aj dĺžke času, ktorý Boh poskytuje na obrátenie. Ľuďom sa dáva čas na pokánie, a ak sa tak nestane, milosrdenstvo nahradí Božia spravodlivosť.

 Skeptici pokrčia plecami, ale Cirkev kalábrijskú vizionárku blahorečila, pretože v jej spisoch nenašla nič zavrhnutiahodné. Nikto nie je povinný veriť zjaveniam blahoslavenej Eleny Aiello, ale rozvážny katolík uplatňuje svoje rozlišovanie na každý hlas, ktorý by mohol prichádzať z neba, pretože Božia Prozreteľnosť používa tieto hlasy na vedenie duší v najtemnejších časoch dejín. (Pokračovanie v ďalšej časti)

Profesor Roberto De Mattei. Uverejnené na corrispondenzaromana. Upravené a skrátené.

PS: Neváhajte mi napísať Vaše postrehy a nápady emailom na info@oteclubomir.sk

Vaše milodary umožnia vznik povzbudivých myšlienok a ich publikovanie. Akákoľvek čiastka je veľkou pomocou!

Previous
Previous

Pár poznámok ku korunovácii Karola III.. Svet očami otca Ľubomíra (13)

Next
Next

Nedostatok kňazských povolaní ?